Ny jättesatsning i Vida Arena

Nyheter ,
Foto:
Foto:
Foto:

En LED-skärm över nästan hela arenan ska höja matcharrangemanget i Vida Arena.

– Den är vi väldigt stolta över. Det här är klart häftigt och mycket spännande, säger Fredrik Sandberg på Växjö Lakers.

När Vida Arena byggdes 2011 valde man plåtskyltar ovanför logerna och loungedelen, där klubbens partners kunnat ha sin logotyp. Men nu gör Växjö Lakers en ny satsning för partners och de tusentals fansen i arenan.

– Det är det digitala mediet som gäller i framtiden och därför har vi nu gjort en jättesatsning. Vi har monterat en 190 meter lång och 80 centimeter hög LED-skärm, som går som ett u i arenan. Den bygger ihop arenan på ett fantastiskt fint sätt, säger försäljningschefen Fredrik Sandberg.

Den stora LED-skärmen sitter där plåtskyltarna tidigare satt och ska användas för både partners och för att höja matcharrangemanget. Den digitala skärmen går runt hela arenan, förutom på ståplats.

– Där har vi en mängd möjligheter att köra logotyper för företag, rörliga budskap och filmer. Det har blivit väl mottaget och vi har sålt in bra på det. Men vi ska också jobba med matcharrangemanget och ha både resultatservice och andra publikhöjande aktiviteter. Det kan vara händer som klappar, ljud och andra saker.

Innehållet och budskapen på skärmen kan bytas både inför och under varje match. Även om Växjö Lakers och försäljningschefen Fredrik Sandberg inte vill gå ut med vad satsningen kostar står det klart att det inte är gratis.

– Det är en satsning som vi är övertygade om är rätt väg att gå. Men det är också för att höja matcharrangemanget, i den strävan att fylla vår arena. Att göra själva matcharrangemanget än mer häftigt och spännande för de ungefär 150 000 besökarna som går på hockey i Vida arena varje år, säger han.

Klicka på bilden för att öppna bildspel och se LED-skärmen i arenan.