Sponsrat innehåll

ANNONS Magazinet marknad

Svenska kyrkan Växjö väljer Magazinet som distributör

Nu kommer Trovärdigt att distribueras ihop med Magazinet! ”En kostnadseffektiv lösning, samtidigt som vi når ut till nya målgrupper digitalt”, menar Ingela Stewén, som är redaktör för Trovärdigt. Så här kommer förstasidan till nästa nummer att se ut.
Nu kommer Trovärdigt att distribueras ihop med Magazinet! ”En kostnadseffektiv lösning, samtidigt som vi når ut till nya målgrupper digitalt”, menar Ingela Stewén, som är redaktör för Trovärdigt. Så här kommer förstasidan till nästa nummer att se ut.

Svenska kyrkan Växjö har nu valt att distribuera sin tidning Trovärdigt med distributören Point Logistik som även distribuerar tidningen Magazinet.

Den här texten är producerad av Magazinets marknadsavdelning. Den är inte skriven av VXO News journalister.

– Vi fick ett uppdrag av kyrkorådet att se över distributionen av Trovärdigt och i en upphandling såg vi Magazinet som en bra kostnadseffektiv lösning! Som ett mervärde såg vi samtidigt möjligheten vi nu får att synas i digitala kanaler för att nå nya målgrupper, säger Ingela Stewén, redaktör för Trovärdigt.

Efter att ha haft andra distributörer under många år, ser man nu en fördel med att komma i brevlådan i samband med Magazinet, som ju innebär mycket annan läsning.

Åtta utgåvor med Magazinet i år

Trovärdigt har utkommit i nuvarande omfattning sedan 2008 med Ingela Stewén som redaktör. Tidningen har dock anor från 1990-talet. I år utkommer Trovärdigt med åtta utgåvor.

– Vi vill ge en bra service till de som är intresserade av våra aktiviteter inom Svenska kyrkan i Växjö och våra 13 församlingar. Därför presenterar vi även alla gudstjänstaktiviteter i alla våra kyrkor i varje nummer. Vi vill sänka tröskeln till Svenska kyrkan och få fler att komma till våra kyrkor!

- Det är positivt att vi nu kan hjälpa varandra att skapa intresse för fler att läsa båda tidningarna, påpekar Ingela.

”Får fantastisk räckvidd”

– Genom denna lösning kommer Svenska kyrkan Växjö att få en fantastisk räckvidd i hela regionen samtidigt som man ges en bra möjlighet att kommunicera med målgrupper man tidigare haft svårare att nå. Vi kommer även erbjuda bra förstärkning av Trovärdigt i vårt tidningshus digitala kanaler, menar tidningschef Cecilia Petersson.

Första numret 21-22 mars

Det första numret av Trovärdigt (nr 3/2018) som distribueras ihop med Magazinet i Växjö kommun utkommer 21-22 mars. Då med en del Påskinnehåll.

– Vi följer kyrkoåret i vårt innehåll. I nästa nummer handlar det om traditionen med Påsk som en glädjens högtid. Våren kommer efter en lång vinter, och det innebär stor kontrast mellan mörker och ljus. Påskens budskap är att livet har vunnit, berättar Ingela Stewén.

– Vi lyfter även vårt samarbete med skolorna i pastoratet som är rikt och omfattande i samband med påsken.

Fotnot. Magazinets framsida kommer att ha en tydlig märkning som gör att man som mottagare av Magazinet kan se när Trovärdigt medföljer.