Sponsrat innehåll

Från Uppdrag Granskning till Kronoberg

Thomas Lundkvist
Thomas Lundkvist

Han var Uppdrag Gransknings första chef när det startades i början av 2000-talet. Programmet som kommit att bli ett av SVT:s äldsta och mest populära. Nu hjälper Thomas Lundkvist företag och organisationer att nå fram med sina berättelser.

Är inte steget från avslöjande journalistik till marknadsföring lite knepigt?

– Nja, inte om man tror att företag och organisationer kan bidra med både nyheter och berättelser som berör och har ett värde för människor, säger Thomas Lundkvist

– I takt med digitaliseringen och människors ökande trötthet och misstänksamhet mot vanlig reklam, måste alla utveckla sätt att bidra med innehåll som verkligen är relevant för deras publik eller kunder. Det innehållet är också viktigt för ett samhälle, precis som avslöjande av orättvisor eller maktmissbruk.

I samarbete med Thomas Lundkvist och hans företag lanserar nu Smålandsposten marknad en produkt som ger myndigheter, organisationer och företag i Kronoberg en möjlighet att inte bara nå ut med sina budskap utan också att nå in hos läsarna och väcka intresse och engagemang.

– Det ska bli väldigt spännande. Under hösten kommer vi att träffa många företagare, beslutsfattare och kommunikationsansvariga, som jag vet alla har viktiga bidrag att ge till bilden av Kronoberg och vilka möjligheter som finns här, säger Thomas Lundkvist.

Vill du ha hjälp att hitta er story?

Kontakta Daniel Nydén så hjälper han er vidare, 070-577 24 65, daniel.nyden@gotamedia.se