Framtiden för vårt näringsliv visas upp
Det är ingen hemlighet att många företag just nu lider av den pandemi som svept över vår värld. Därför känns det extra viktigt att rikta ett strålkastarljus på våra ungdomar och deras entreprenörskap. Det är just detta som Mediehuset SMP vill göra. Genom att sponsra samt se till att sända prisutdelningen så att fler kan inspireras och känna hopp för framtiden.
Anette Kling är försäljningschef på Mediehuset SMP.
Hur kommer det sig att Mediehuset SMP engagerar sig just i det här?
Det är en självklarhet för oss att vara med i de sammanhang där vi kan hjälpa näringslivet och våra ungdomar. Här har vi ett utmärkt tillfälle att slå två flugor i en smäll. Jag blir dessutom själv väldigt inspirerad av alla nytänkande företagsidéer och att se vad framtiden har att erbjuda som kan hjälpa oss att anpassa oss ännu mer för att fortsätta vara en komplett mediepartner. Framtiden är här, det gäller bara att värna om den och det är något vi får chansen att göra genom att vara sponsor och partner till UF.
Vi har varit med och sponsrat tidigare men eftersom man av förklarliga skäl inte kan ha en fysisk mässa längre så ville vi hjälpa Ung Företagsamhet Kronoberg att visa upp sig och att istället genomföra eventet digitalt. Så därför kommer vi i år se till att man kan följa dagen på våra plattformar där vi kommer att ha en sändning från prisutdelningen för under E-week. Det kommer att sändas den 18 mars från klockan 18, och det kommer att sändas på smp.se och vxonews.se. Så håll utkik för att se alla pristagare i årets UF Kronoberg!
”Framtiden är här, vi måste bara värna om den”
Hur kan man som nystartat företag ha hjälp av Mediehuset?
Ett självklart svar är ju att vi såklart hjälper företag att varje dag nå ut med sina produkter och tjänster till rätt målgrupp. Det är väldigt viktigt att man som nystartat företag har rätt fokus i sin marknadsföring eftersom man ännu kanske inte hunnit bygga upp någon större budget. Då kan man behöva rådgivning och hjälp vilka kanaler och väg som är rätt utefter de affärsmål som man satt upp.
Men jag tycker också man kan se oss som ett bollplank. Vi har kompetens inom allt från marknadsföring, produktion till distribution så det är bara att höra av sig till oss på mediehuset Smp.
Har du några tips och råd till ungdomarna?
Detta är en generation som jag tycker fått ganska mycket kritik. Jag hör ganska ofta att våra ungdomar är så curlade men tvärtom finns det många som är väldigt påhittiga och driftiga. Dessutom lever vi idag i en digital värld och där är ju ungdomarna en viktig del i den nya utvecklingen som för oss framåt.
Mitt råd är att våga och inte lyssna allt för mycket på kritiken. Det finns många kloka personer där ute och givetvis ska man aldrig tacka nej till goda tips men våga tror på er produkt eller tjänst. Ser ni ett behov så finns det garanterat fler som känner samma sak. Det gäller att hitta vem som är din framtida kund, och hur du ska nå den på mest effektivt sätt.
E-WEEK
Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation och är en del av den globala organisationen Junior Achievement. Sedan 1980 har Ung Företagsamhet utbildat gymnasieelever i entreprenörskap genom utbildningen UF-företagande.
Prisutdelningen:
När: 18 mars kl 18.00
Var: smp.se och vxonews.se