Annons

Bristande info om ersättning

Publicerad 22 maj 2017
Foto: Urban Nilsson, Smålandsposten
Foto: Urban Nilsson, Smålandsposten

Länstrafiken i Kronoberg brister i sin information kring resenärers rättigheter till att kräva ersättning. Det visar en granskning av Konsumentverket.

– Konsumenterna har inte så bra koll på sina rättigheter. Då är det extra viktigt att de får rätt och tillräcklig information, säger Sanna Jonasson, jurist på Konsumentverket, enligt SVT Småland.

Annons

Informationsbristen är dock inget som Rolf Andersson, kundcenter- och trafikledningschef på Länstrafiken Kronoberg, vet något om.

– Det känner jag inte till. Vi ska se över vad vi gjort fel, säger han till SVT Småland. Läs mer om det här.

Nadia HagbergSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons