Annons

Kristina hjälper dig att sticka ut på Växjös bomarknad

Det satsas stort i Växjö och utbudet av bostadsrätter ökar. Då gäller det för dig som ska sälja att trycka på rätt saker med just din lägenhet. Just det hjälper Kristina Lundquist på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling sina kunder med.
Den här texten är producerad av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Den är inte skriven av VXO News journalister. • Publicerad 9 mars 2018
Kristina Lundquist har fört med sig sitt stora intresse för heminredning in i jobbet som mäklare. Till synes enkla förändringar kan göra enorm skillnad när spekulanterna ska visualisera sig själva i bostaden redan under visningen. Foto: Magnus Olsson
Kristina Lundquist har fört med sig sitt stora intresse för heminredning in i jobbet som mäklare. Till synes enkla förändringar kan göra enorm skillnad när spekulanterna ska visualisera sig själva i bostaden redan under visningen. Foto: Magnus Olsson

Kristina har jobbat som mäklare i Växjö sedan 2006 och är till största delen inriktad på bostadsrätter. Hon byggde redan under gymnasiet upp ett stort intresse för inredning och arkitektur. Ett intresse hon med framgång utvecklat vidare och drar nytta av i jobbet.

– I och med det växande utbudet är det lite mer köparnas marknad i Växjö just nu. Därför blir det extra viktigt för mig som mäklare att särskilja varje bostad. Jag måste hitta och lyfta fram guldkornen i varje objekt för att hjälpa mina kunder att göra så bra affärer som möjligt, säger Kristina.

Annons

Grunden lägger hon genom att identifiera rätt målgrupp för bostaden och sedan låta det forma objektsbeskrivning, bildmaterial, inredning och styling för att skapa så stort intresse som möjligt.

– Enkla saker, som till exempel om det extra sovrummet ska inredas som barnkammare eller kontor, kan göra stor skillnad. Jag jobbar också mycket med ordval och känsla i texterna för att de ska sticka ut och träffa rätt utan att skriva någon på näsan.

Själv bor Kristina med sambo och tre barn i bostadsrättsradhus på Hovshaga i Växjö. Just barnfamiljer är också en av de målgrupper hon ofta riktar sig till i jobbet.

– Det är givetvis en fördel att kunna ösa ur egen erfarenhet när jag ska förbereda en försäljning. Men det är minst lika viktigt att även våga se bortom kunskapen som ligger närmast till hands, lära nytt och anpassa för olika situationer.

Via bland annat bloggar och Pinterest hämtar hon ständigt ny inspiration när det gäller inredning. Men även i dialogen med sina kunder hittar hon nya idéer att använda i kommunikationen kring försäljningen.

– Många är intresserade av inredning idag och när de märker att jag har koll kan de relatera. Då blir det lättare för mig att använda min kunskap och mina erfarenheter för att skapa en atmosfär som i slutändan leder till fler spekulanter och en bättre affär.

Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons