Annons

Växjölaget gör viral succé

Publicerad 20 november 2016
Foto: Lena Gunnarsson, Smålandsposten
Foto: Lena Gunnarsson, Smålandsposten

Växjö Vipers gör stor succé på sociala medier. Herrlaget har nämligen hakat på trenden med #MannequinChallenge, samtidigt som de lyfter upp det Växjöbaserade UF-företaget Special Day UF och uppmanar till välgörenhet.

Klippet har i skrivande stund, på mindre än tre dygn, nått nästan 222 000 personer och fått 40 300 visningar på Växjö Vipers facebooksida. Dessutom har den fått bra spridning på andra sociala medier.

Annons

Special Day UF drivs av tre killar från Procivitas gymnasium i Växjö. Deras idé är att sälja nallar, som sedan skänks i julklapp till barn som flytt från krig i sitt hemland. Visionen är att få nyanlända barn och ungdomar att känna sig uppmärksammade. På julafton kommer sedan barnen på asylboendena att få sin julklapp. Läs mer om företaget här.

Även Växjö kommun har hakat på trenden. Se deras film här.

Se Växjö Vipers succéklipp nedan.

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fvaxjovipers%2Fvideos%2F10154714768246740%2F&show_text=0&width=400" width="400" height="400" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>

Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons