Växjölaget gör viral succé
Växjö Vipers gör stor succé på sociala medier. Herrlaget har nämligen hakat på trenden med #MannequinChallenge, samtidigt som de lyfter upp det Växjöbaserade UF-företaget Special Day UF och uppmanar till välgörenhet.
Klippet har i skrivande stund, på mindre än tre dygn, nått nästan 222 000 personer och fått 40 300 visningar på Växjö Vipers facebooksida. Dessutom har den fått bra spridning på andra sociala medier.
Special Day UF drivs av tre killar från Procivitas gymnasium i Växjö. Deras idé är att sälja nallar, som sedan skänks i julklapp till barn som flytt från krig i sitt hemland. Visionen är att få nyanlända barn och ungdomar att känna sig uppmärksammade. På julafton kommer sedan barnen på asylboendena att få sin julklapp. Läs mer om företaget här.
Även Växjö kommun har hakat på trenden. Se deras film här.
Se Växjö Vipers succéklipp nedan.
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fvaxjovipers%2Fvideos%2F10154714768246740%2F&show_text=0&width=400" width="400" height="400" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>