Annons

Växjöföretaget lanseras i butiker

Publicerad 22 januari 2018
Foto: David Elg

I mars förra året blev MySay AB i Växjö ett av 117 bolag i Sverige som beviljades medel av Vinnova för att satsa på sin affärsidé. De har utvecklat en teknisk produkt som ger de lokala butiksägarna möjlighet att ge butiksbesökarna en bättre shoppingupplevelse och för konsumenten innebär det en möjlighet att pruta på varupriset i butiken. I februari lanseras MySay med hjälp av en app, skriver Smålandsposten.

– Det är både spännande och skrämmande. Med Mysay-appen kan jag logga in, scanna och lämna mitt eget erbjudande. Om det fanns en cykel som du alltid ville ha men alltid tyckte var för dyr, får du nu en chans att inte kompromissa med dina önskningar utan att göra ett försök. Vi tänker se till att både butikerna och konsumenterna ser värdet av det här. Det enda sättet för det här att fungera är om alla ser sig som vinnare, säger Kaveh Peighambari, vd och grundare, till Smålandsposten.

I februari lanseras MySay i fyra butiker i Kalmar och Växjö. Innan sommaren är förhoppningen att de finns i 25 butiker. Inom några år vill Kaveh Peighambari även att företaget ska finnas i USA, där det redan finns en samarbetspartner.

Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons