Annons

Växjöföretaget siktar mot USA

Publicerad 25 januari 2017
Foto: Olof Elfverson, Smålandsposten
Foto: Olof Elfverson, Smålandsposten

Växjöföretaget Galvin Green, som utvecklar funktionella golfkläder, är på frammarsch. I fjol blev företaget en av sponsorerna i prestigefyllda tävlingen Ryder Cup mellan Europa och USA. Företaget har haft en bra tillväxt i England och siktar nu på nästa stora golfmarknad, nämligen USA genom eget dotterbolag och egen personal.

– Då kan vi styra från början exakt hur vi vill ha det. Efter fyra år har vi nu satt organisationen, vi har ett antal kunder som fortsätter att köpa och vi satsar stora resurser på golfmässor. Våra förväntningar är höga på USA. Det är i år det ska lyfta, säger Tomas Nilsson, grundare och ägare av Galvin Green, till Dagens Industri.

Annons

Allt som företaget tillverkar och producerar skickas till företagets egna lager i Växjö. Till 2018 hoppas Galvin Green omsätta 250 miljoner kronor, genom bland annat ökad export till Nordamerika, Australien och länder i Asien.

Läs en lång intervju med grundaren och vd här.

Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons