Växjöföretaget siktar mot USA
Växjöföretaget Galvin Green, som utvecklar funktionella golfkläder, är på frammarsch. I fjol blev företaget en av sponsorerna i prestigefyllda tävlingen Ryder Cup mellan Europa och USA. Företaget har haft en bra tillväxt i England och siktar nu på nästa stora golfmarknad, nämligen USA genom eget dotterbolag och egen personal.
– Då kan vi styra från början exakt hur vi vill ha det. Efter fyra år har vi nu satt organisationen, vi har ett antal kunder som fortsätter att köpa och vi satsar stora resurser på golfmässor. Våra förväntningar är höga på USA. Det är i år det ska lyfta, säger Tomas Nilsson, grundare och ägare av Galvin Green, till Dagens Industri.
Allt som företaget tillverkar och producerar skickas till företagets egna lager i Växjö. Till 2018 hoppas Galvin Green omsätta 250 miljoner kronor, genom bland annat ökad export till Nordamerika, Australien och länder i Asien.
Läs en lång intervju med grundaren och vd här.