Annons

Bolaget utmanar Växjöföretagen

Publicerad 19 april 2017
Foto: David Färdigh
Foto: David Färdigh

Prideflaggan är en viktig symbol för tolerans, mångfald och respekt för olikhet. Det menar Daniel de Sousa, VD på Visma, som nu utmanar Växjös alla företag i flaggning under Prideveckan i Växjö i maj.

– Att aktivt manifestera för ett öppet och tolerant samhälle känns viktigare än någonsin, särskilt i ljuset av det som nyligen skedde i Stockholm.

Annons

8-14 maj är det dags för den fjärde upplagan av Växjö Pride. Magnus Holm, en av två ordförande i arrangörsföreningen, menar att evenemanget både bidragit till ökad tolerans och dessutom har satt Växjö på kartan.

– Jag vågar påstå att Växjö Pride blivit ett begrepp. Vi har fått ett fantastiskt brett genomslag. Med 8000-9000 deltagare så är vi det fjärde största Pridetåget i Sverige.

En av Växjö Prides största samarbetspartner är Visma. Företagets VD Daniel de Sousa tycker att Pride signalerar och står för tolerans, mångfald, öppenhet och respekt för olikhet, värden som det är viktigt att värna om.

– Terroristdådet i Stockholm visade att vi inte kan ta dessa värden för givet. Därför är det nu viktigare än någonsin att vi aktivt manifesterar toleransen och öppenheten i samhället.

Som ett led i detta utmanar nu Visma Växjös övriga företag i flaggning under Prideveckan.

– Målet är att så många Prideflaggor som möjligt ska vaja över Växjö.

Daniel tror att många gillar idén och anammar utmaningen.

– Växjö har gång på gång överraskat mig positivt sedan jag flyttade hit. Stadens välkomnande och omfamnade attityd är imponerande!

David Färdigh

Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons