Företaget prisas i Kronoberg
Genomtänkt, strategisk och värmande marknadsföring. Så löd juryns motivering när Nibe utsågs till Årets marknadsförare i Kronoberg.
Framgångsreceptet är att tro på det man gör, berättade företagets marknadskommunikationschef Magnus Axelsson.
Priset Årets marknadsförare i Kronoberg delas sedan 1980 ut av KROM, Kronobergs Marknadsförening. Årets finalister var Växjö & Co, Sparbanken Eken och Nibe, där det sistnämnda företaget drog det längsta strået. Magnus Axelsson, marknadskommunikationschef på Nibe, mottog utmärkelsen på torsdagens prisgala på PM.
Priset ska hängas upp i konferensrummet på vår marknadsavdelning i Markaryd. Totalt är vi 20 personer som jobbar globalt med vår marknadsföring.
Nibe säljer värmepumpar och har expanderat kraftigt de senaste åren.
Idag är vi verksamma i 27 länder.
Skiljer sig er marknadsföring mycket från land till land?
Ja, förutsättningarna ser olika ut i varje land men själva varumärkesarbetet sätter vi alltid hemma på huvudkontoret i Markaryd. Vår hemsida ser dessutom ut på samma sätt i alla länder. Hemsidan är det sammanhållande kittet i vår marknadsföring.
Framgångsreceptet för Nibe är enligt Magnus att tro på det man gör. Och även om man är verksam på en global marknad så värnar företaget mycket om sin småländska identitet.
Det småländska trygga och pålitliga är grunden i allt vi gör. Ärlighet varar alltid längst!