Annons

Företaget vann nationellt reklampris

Publicerad 5 maj 2017
Arkivbild på Svensson i Lammhults marknadschef Johan Swedenborg. Foto: Helena Söderlundh, Smålandsposten
Arkivbild på Svensson i Lammhults marknadschef Johan Swedenborg. Foto: Helena Söderlundh, Smålandsposten

Under torsdagen prisades byråerna och företagen bakom Sveriges bästa reklamkampanjer på Guldäggetgalan i Stockholm.

Svenssons i Lammhult vann kategorin Utomhus för en kampanj framtagen av reklambyrån Volt.

Annons

Juryns motivering: Man ska vara försiktig med att försöka skapa algoritmer för bra kommunikation. Men man kan ändå slå fast att insikter i mänskligt beteende och smart användande av media är två viktiga parametrar. Årets vinnare i kategorin utomhus har båda dessa och mer därtill. Priset går därför till ingen mindre än Svensson i Lammhult.

Läs mer och sen en bild på kampanjen på Smålandposten.

Nadia HagbergSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons