Annons

Kund var inte nöjd med sin nya frisyr – krävde skadestånd

Växjö • Publicerad 29 mars 2021
Genrebild från Pixabay.
Genrebild från Pixabay.

En Växjöbo har krävt 1 600 kronor i skadestånd för psykiskt och fysiskt lidande efter att ha varit hos en frisör.

Hon besökte frisersalongen i Växjö centrum förra sommaren och skulle klippa topparna ett par centimeter. Kunden tyckte dock att frisören klippte för mycket, ”minst tio centimeter framtill i ansiktet”, och hon blev mycket missnöjd med den nya frisyren, rapporterar Smålandsposten.

Annons

Kvinnan anmälde salongen till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och förklarade att anledningen till att hon inte sa till frisören under klippningen var för att hon blev så chockad och ledsen.

Hon krävde 1 600 konor för psykiskt och fysiskt lidande eftersom hon fick en allergisk reaktion av de produkter som frisören använde i hennes hår och att det kommer dröja ungefär ett år innan håret blir så långt som före klippningen.

ARN anser att salongens ”har brustit i sin fackmannamässigt vid utförandet av tjänsten” och att salongen ska betala tillbaka de 400 kronorna för klippningen men att skadeståndet inte ska betalas, skriver Smålandsposten.

Här saknas innehåll

Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons