Ny huvudpartner för Växjö Vipers
Växjö Vipers har fått en ny huvudpartner när Social Zense valt att ingå partnerskapet med klubben direkt.
– I och med samarbetet med Social Zense vill vi stärka föreningen – och inte minst sporten – genom våra digitala kanaler. Vi vill att Växjö ska vara en stad i framkant när det kommer till både svensk och internationell innebandy, säger Stefan Angeskog, klubbchef i Växjö Vipers.
Enligt ett pressmeddelande blir Social Zense omgående operativa till att etablera digital strategi tillsammans med marknadschef Anders Lundin. Målsättningen är ett långt samarbete ihop där man tillsammans bygger, utvecklar och exponerar föreningen digitalt.
– Vi tycker att det är viktigt med idrott och rörelse där alla får vara med och delta, oavsett bakgrund. Vi samarbetar även sedan en tid tillbaka med Kronprinsessparets organisation Generation Pep, ett initiativ till att få unga i rörelse. Likt dem speglar även Växjö Vipers vår bild av viktiga mål när det gäller gemenskap, fokus på unga och engagemang på individnivå, säger Sanna Norén, delägare på Social Zense.