Annons
Problem hos Systembolaget - kunder betalade för mycket
Växjö • Publicerad 6 februari 2019
Systembolaget har tre butiker i Växjö. Under onsdagen upptäcktes ett tekniskt fel i hela Sverige, vilket har gjort att ett antal artiklar fått fel pris vid betalning.
Felet i kassasystemet ska gälla alla butiker i hela Sverige och gjort att vissa varor fått ett högre eller lägre pris i kassan än det satta priset.
– Vi vet inte exakt hur många varor de gäller men det jag kan säga är att det inte är på hela sortimentet. Om man har sett att priset inte stämmer eller märker att man har betalat för mycket får man självklart komma in och visa upp sitt kvitto så betalar vi ut mellanskillnaden säger Therese Elmgren, pressansvarig hos systembolaget till DN.
Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons