Växjö Citys vd: ”Jag är kluven”
Under fredagen har många valt att köpa varor och produkter till nedsatta priser. Black Friday, som också har övergått till Black Week, har under de senaste åren blivit en stor succé med ett enormt intresse.
Men det som en del brukar kalla för shoppinghysterin har börjat avta. Allt fler butiker har valt bort att delta i Black Friday som en motreaktion till den ökande konsumtionen.
Växjö Citys vd Nils-Petter Nilsson är kluven till shoppingdagen.
– Det är ett fenomen som växer för varje år och som startar en stor hype. Men samtidigt avtar handeln inför helgen eftersom många väljer att vänta in rean. Det ger inget jämt flöde, som kanske hade varit bättre för butikerna. Jag är kluven, säger han till VXOnews.
Vad säger handlarna om Black Friday och Black Week?
– I dessa tider är det mycket snack om att vara återhållsam i shoppingen. En del butiker tycker att det är väldigt bra med andra är skeptiska.