Växjöbostäders hyresgäster mer nöjda i år
Enkäten visar att Växjöbostäders hyresgästers sammantaget är mer nöjda i år med bemötande och service. Den visar även att hyresgästerna överlag anser att Växjöbostäder håller det de lovar.
Men allt är inte en solskenspromenad för Växjöbostäder. Hyresgästerna anser även att bolaget behöver förbättra tryggheten runt bostadsområdena samt få bättre ordning i miljöhusen.
Enkätens svar har jämförts med tidigare års svar samt andra bostadsbolags svar. Dessa svar ska sedan delvis utgöra grunden för en handlingsplan med åtgärder för det kommande året.
– Sedan förra året har vi genomfört drygt 100 uppdrag efter feedback från hyresgästerna, vilket nu ger resultat. Detta ger oss ännu mer energi att fortsätta med vårt förbättringsarbete. Jag är stolt över att vi är ett av de bolag med mest nöjda hyresgäster i branschen, säger René Jaramillo (M), styrelseordförande på Växjöbostäder.
Fokus sedan förra årets enkät har legat på att hyresgästerna ska känna att de tas på allvar, att löften hålls och att få hjälp när det behövs.
– Våra hyresgäster bekräftar att vi delar samma bild. Vi har under september beslutat att öka närvaron i våra områden, på kvällar och helger, genom att tillsätta trygghetsvärdar i några områden. Likaså har vi utökat kontrollerna i miljöhusen och informationen till våra hyresgäster. Det är avgörande för att miljöhusen ska fungera önskvärt, säger Maria Säterdal, vd på Växjöbostäder.