Annons

Växjöföretaget expanderar till Australien

Växjö • Publicerad 3 april 2020
Foto: Pressbild

Växjöföretaget Readly lanserades i veckan i Australien och Nya Zeeland i samarbete med ett flertal stora publicister. Inledningsvis erbjuds omkring 30 titlar i digitalt format.

– Genom att använda ny teknik och anta nya konsumentvanor och preferenser tror vi att det kan skapas stort värde för både konsumenter och förlag. Användningen av mobiler ökar, konsumtionen av digitalt innehåll ökar och prenumerationsmodellen "allt du kan läsa" blir den nya standarden, säger Maria Hedengren, vd på Readly.

Ledande australiensiska förlagen Bauer Media och Next Media kommer att publicera sina titlar på Readly. Dessutom läggs lokala titlar, som The Australian Women's Weekly, ELLE Australia, Harper’s Bazaar och BELLE, på plattformen.

Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons