Grand Samarkand erbjuder Retail Academy – butiksanställda ska utveckla sitt kundbemötande
Grand Samarkand lanserar Retail Academy, som är ett samarbete med IHM Business School och fastighetsägaren Eurocommercial. Det är en ny digital läroplattform som ska utveckla kundbemötandet i den fysiska handeln.
– Allt vi gör måste handla om våra besökare och hur de upplever sitt möte med oss, säger Mats Jäderberg, centrumchef på Grand Samarkand.
Eurocommercial erbjuda alla sina hyresgästers butiksanställda i sju köpcentrum, varav Grand Samarkand är ett av dem, träning i kundbemötande genom den digitala läroplattformen. Efter godkänt och slutfört deltagande blir deltagarna certifierade i kundbemötande genom IHM Business School.
– Vi tror och hoppas såklart att detta även ger ett personligt värde och inspirerar våra medarbetare i butikerna till att kunna ge kunderna en ännu bättre upplevelse, säger Mats Jäderberg.
Det finns ungefär 450 anställda i de olika butikerna på Grand Samarkand som kommer att erbjudas att få genomgå den återkommande träningen varje år.