GDPR Illustration

Ta del av vår integritetspolicy

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat vår integritetspolicy så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Kommunen stärker dialogen och ökar servicegraden

Växjö • Publicerad 23 januari 2023
Växjö kommunhus.
Växjö kommunhus.Foto: JONAS LJUNGDAHL

Växjö kommun höjer ambitionsnivån kopplat till myndighetsutövning och upphandling genom att stärka dialogen och öka servicegraden. Sedan årsskiftet har antalet områden som följs upp med hjälp av enkätundersökningar utökats.

– Genom att öka dialogen hoppas vi kunna bidra till en enklare och högre servicegrad för våra invånare och företag samt förbättra företagsklimatet i vår kommun, säger Malin Lauber (S), kommunstyrelsens ordförande.

Det handlar om utökade undersökningar i samband med att invånare eller företag har haft kontakt med kommunen i något ärende som rör bygglov, miljö- och hälsoskydd, serveringstillstånd, livsmedelskontroll, markupplåtelse, brandskydd och upphandling.

- Vi strävar alltid efter att ha en god dialog och ge våra invånare, företag och besökare bästa möjliga service. Genom att vi nu får värdefull feedback inom fler områden kan vi säkerställa att vår service blir den bästa på en ännu bredare front. För bra kan alltid bli bättre, säger Monica Skagne, kommunchef.

Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.