Kommunen stärker dialogen och ökar servicegraden
Växjö kommun höjer ambitionsnivån kopplat till myndighetsutövning och upphandling genom att stärka dialogen och öka servicegraden. Sedan årsskiftet har antalet områden som följs upp med hjälp av enkätundersökningar utökats.
– Genom att öka dialogen hoppas vi kunna bidra till en enklare och högre servicegrad för våra invånare och företag samt förbättra företagsklimatet i vår kommun, säger Malin Lauber (S), kommunstyrelsens ordförande.
Det handlar om utökade undersökningar i samband med att invånare eller företag har haft kontakt med kommunen i något ärende som rör bygglov, miljö- och hälsoskydd, serveringstillstånd, livsmedelskontroll, markupplåtelse, brandskydd och upphandling.
- Vi strävar alltid efter att ha en god dialog och ge våra invånare, företag och besökare bästa möjliga service. Genom att vi nu får värdefull feedback inom fler områden kan vi säkerställa att vår service blir den bästa på en ännu bredare front. För bra kan alltid bli bättre, säger Monica Skagne, kommunchef.