Lohilo satsar i Europa
Innan sommaren tecknade Lohilos samarbetspartner i Nederländerna ett distributionsavtal med landets största dagligvaruaktör Albert Heijn. Nu utökas antalet listningar från 600 till 827 butiker i Nederländerna.
– Att vi redan efter några månader får utökade listningar i Nederländerna visar på att vi har en produkt och ett varumärke som attraherar konsumenter i hela Europa. När vi nu lyckats komma in på en kedja, ökar möjligheterna att lansera hos fler aktörer som finns i Nederländerna men också på närliggande marknader, säger Richard Hertvig, vd på Lohilo Foods AB.
Det Växjöbaserade foodtech-bolage startade som en glassproducent under namnet Alvestaglass och har sedan dess vuxit med produkter inom functional food.
Framgången i Nederländerna gör att Lohilo vill fortsätta expandera i Europa.
– Vi har jobbat stenhårt med att paketera vårt koncept med unika glassprodukter genom vår proteinrika och kalorisnåla Lohilo. Framgången i Nederländerna ger oss självförtroende och nu satsar vi vidare för att lansera i flera stora länder i Europa, säger Richard Hertvig.