Annons
Växjö

Nyköpt tv fungerade inte – kund förlorar tvist mot Växjöbutik

Växjö • Publicerad 13 augusti 2022
.
.Foto: PETTER ARVIDSON

En kund som köpt en tv värd runt 10 000 kronor hos ett elektronikföretag i Växjö ville göra en reklamation eftersom kunden menar att den var sönder vid leveransen. Butikspersonalen menar i sin tur att tv:n gått sönder i hemmet och det blev ett ärende för Allmänna reklamationsnämnden, Arn.

Den nya tv:n fungerade inte när den skulle sättas i gång i hemmet och kunden packade ner apparaten i förpackningen igen och åkte tillbaka till butiken. Personalen har konstaterat att en panel på tv:n var lös, vilket enligt personalen troligtvis orsakats av slarvig uppackning och för hårt tryck på tv-skärmen. Det fanns inga skador på emballaget.

Nu avslår Arn kundens krav eftersom det inte går att bevisas att den var sönder vid köpet.

Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons