Växjöföretag i stort avtal med SAS
För första gången ska flygbolaget SAS ge möjlighet för externa företag att synas i deras kanaler, eller skapa aktiveringar på platser som ägs eller driftas av SAS för att få in extra intäkter.
De som ska utveckla och driva SAS kommersiella affär är Växjöföretaget Advisory tillsammans med Annonsbolaget. De har arbetat fram ett nytt koncept och tillhörande produkter där företag kan köpa utrymme i SAS digitala kanaler, deras flygplan, i deras lounger, samt andra aktiveringar/event.
– SAS är känt för sin höga kvalitet, och vi är säkra på att många varumärken är mycket intresserade av att synas gentemot SAS resenärer. Samtidigt är resenärerna sannolikt intresserade av att ta del av information, erbjudanden, fria gåvor eller annat som är knutet till sin vardag, eller resa, säger Mikael Wallenius på Advisory.
SAS hoppas kunna erbjuda innovativa reklamlösningar och skapa mervärden för resenärerna. Flygbolaget har omkring 23 miljoner resenärer varje år.