Annons

Växjöföretagen i nya samarbeten med Växjö DFF

Växjö • Publicerad 9 juli 2023
Mats Ekenstam, vd på Boards on fire, och Åsa Malmström, vd på Växjö DFF.
Mats Ekenstam, vd på Boards on fire, och Åsa Malmström, vd på Växjö DFF.Foto: Pressbild

Allsvenska Växjö DFF har inlett ett partnerskap med Icmedia som blir grafisk partner och klubben syns nu på storbildsskärmar inför hemmamatcher och andra evenemang runt om i staden.

Dessutom har Växjö DFF inlett ett långsiktigt samarbete med Växjöföretaget Boards on fire med fokus på kunskapsutbyte, nya nätverk och affärsnytta.

Annons

– Vi på Boards on Fire brinner förstås lite extra för satsningar här på vår egen hemmaplan. Det är alltid kul när vi får möjlighet att stötta Växjös elitidrott och det lokala föreningslivet på olika sätt. Jag ser verkligen fram emot att samskapa med Växjö DFF och hitta nya vägar att utveckla varandra framöver, säger Mats Ekenstam, vd på Boards on Fire.

Samarbetet fokuserar inledningsvis på att stötta varandra rent affärsmässigt genom nätverk, digitala marknadsinsatser och kunskapsutbyte.

– Inom Växjö DFF satsar vi målmedvetet på att bygga långsiktiga relationer med våra samarbetspartners för att vi vet att det ger oss de bästa förutsättningarna att nå även sportsliga framgångar. Idag handlar partnerskapen om så mycket mer än bara traditionell sponsring och där känner jag verkligen att Boards on Fire och Växjö DFF talar samma språk, säger Åsa Malmström, vd på Växjö DFF.

MISSA INTE VÅRT ERBJUDANDE! Testa Smålandsposten gratis i 30 dagar:

Här saknas innehåll

Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons