GDPR Illustration

Ta del av vår integritetspolicy

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat vår integritetspolicy så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Växjöresenär fick hemresan förstörd – tar strid mot försäkringsbolaget

Växjö • Publicerad tisdag 12:00

En kvinna från Växjö som var på utlandssemester drabbades av problem när hon skulle åka hem. Kvinnan uppger i sin anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) att hotellpersonalen inte lyckades hitta hennes pass, som hon helt enligt reglerna hade lämnat i från sig när hon checkade in.

Växjöbon valde att ta sig till flygplatsen utan pass och försökte flyga hem genom att visa upp sin biljett och legitimation, men blev nekad. Senare hittade hotellpersonalen det inlåsta passet och hon tvingades då åka tillbaka till hotellet och därefter boka en ny flygbiljett hem.

Enligt kvinnan har varken hotellet eller hennes försäkringsbolag velat betala ut någon kompensation för hennes omkostnader – en extra flygbiljett, transferkostnader och en utökad telefonräkning.

Nu vänder sig Växjöbon till ARN i hopp om att få ersättning från sitt försäkringsbolag. Hon uppger i sin anmälan att hon har försäkringsbolagets maximala reseskydd och ”om den inte täcker sådan här oförutsedda händelser, vad är man då skyddad för”.

En genrebild.
En genrebild.Foto: LUDVIG THUNMAN
Jesper MarkenSkicka e-post
Så här jobbar Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.